“Ik ben Kirsten Zitman en ik ben met veel plezier directeur-bestuurder van BuZz, een organisatie waarmee we het mogelijk maken dat mensen basisvaardigheden (verder) ontwikkelen om mee te doen in de maatschappij. Dit doe ik samen met een team van ontwikkelmakelaars in de wijken in Leiden en we richten ons op wat mensen wél kunnen en hoe zij zich verder kunnen ontwikkelen. Het is gaaf om mensen een stap verder te helpen op een manier die bij hen past! Denk aan gezonde leefstijlkeuzes maken, de Nederlandse taal leren, omgaan met geld, digitale vaardigheden ontwikkelen en nog veel meer.
Sinds 2020 ben ik ambassadeur van de Leidse Vrouwen Top50. Dit zijn vrouwen die in Leiden het verschil maken door de manier waarop zij zich inzetten in de stad en wijken in Leiden.
Deze twee rollen combineer ik heel graag door onderdeel te zijn van SPARK, dit doe ik vrijwillig.
Bij SPARK ben ik actief in het bestuur, als ambassadeur en help ik waar kan qua website opbouwen, bijeenkomsten organiseren, partners ontmoeten, etc. Ook zorg ik voor cofinanciering via o.a. fondsen zodat we een gezonde organisatie zijn en voor de integratie van de drie diensten. Ik vind het fantastisch dat (het nieuwe!) SPARK nu bestaat uit drie soorten diensten: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (oude SPARK), Sociaal Verantwoord Ondernemen (Eureka!) en Maatschappelijk Betrokken Ondernemen (MBO71). Die laatste komt voort vanuit mijn vorige rol in Leiden, bij iDOE. Ik ben blij dat we nu via deze combinatie bedrijven en sociale partners kunnen ondersteunen!
Ik kan goed meedenken in het formuleren van je hulpvraag en aanbod, welke sociale partners mogelijk een goede match zijn bij jouw bedrijf en je de mogelijkheden en meerwaarde laten inzien van maatschappelijk bewust ondernemen! Ook help ik graag de sociale partners om hun “angst” te overwinnen en het contact met bedrijven aan te gaan!
Wil jij starten met maatschappelijk bewust ondernemen of het meer invoeren binnen jouw organisatie? Dan zou ik zeggen gewoon DOEN! Praat met Norbert en Robbert én hun team van matchmakers om hen heen. Zij kijken eerst wat jouw drive is en stippelen samen met jou je pad uit. Vervolgens helpen ze ook bij die stappen en ondernemen ze acties om resultaten te behalen.
Hierna helpen ze met formuleren van je hulpaanbod of hulpvraag en zetten ze de PR in gang om dit kenbaar te maken. Het team matchmakers gaat vervolgens aan de slag om de juiste match te vinden. Wanneer jij sociaal verantwoord wilt ondernemen helpt Robbert je om dit in te richten in je bedrijf door bijvoorbeeld te beoordelen op welke manier jij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in kan zetten of hoe je je inkoopproces anders kan inrichten.
𝑶𝒏𝒕𝒛𝒆𝒕𝒕𝒆𝒏𝒅 𝒍𝒆𝒆𝒓𝒛𝒂𝒂𝒎 𝒆𝒏 𝒉𝒆𝒆𝒍 𝒃𝒆𝒍𝒐𝒏𝒆𝒏𝒅!”