SPARK partner Bouw-Klik

Interview met SPARK partner Bouw-Klik

Bouw-Klik, gerund door Martijn Houwaard, is een regionaal bouw-netwerk dat werkkrachten voor de bouw verbindt met opdracht- of werkgevers. Bouw-Klik is een verbindende schakel in deze sector met als credo: “samen sterk in de regio”.
Naast het verbinden hebben ze ook oog voor de ontwikkelingen van de vakmensen in de bouwbranche.

Martijn heeft een sterk maatschappelijk betrokken gevoel. Een mooi voorbeeld hiervan is de jaarlijkse Tour de Bouw die Bouw-Klik organiseert. Een fietstocht door de regio voor een goed doel, een voorbeeld hiervan is het Prinses Maxima Centrum in hun strijd tegen kinderkanker. Afgelopen jaar hebben ze met Tour de Bouw een recordbedrag van maar liefst € 63.000 opgehaald!
In deze fietstocht wordt een aantal bouwers in de regio betrokken (als deelnemer, sponsor en tussenstop) om zich gezamenlijk in te zetten. Zo vindt er verbinding plaats tussen de betrokken partijen, versterking van het regionale netwerk én wordt een goed doel gesteund.
Daarnaast- en in lijn met de Tour de Bouw – zet Bouw-Klik zich ook in voor een betere vitaliteit in de regio. Zelf gebruikt Martijn de fiets om zijn relaties te bezoeken en plaatst hij op social media regelmatig berichten dat hij op de fiets naar zijn werk en relaties gaat en hoe belangrijk het fietsen is voor een goede gezondheid. En het fietsen laat ook weer zien dat hij júíst in de eigen regio actief is.

Een ander mooi voorbeeld voor aandacht voor de medemens is dat Bouw-Klik in de eigen regio kijkt welke mensen hulp nodig hebben bij het vinden van werk, om een goed bestaan te kunnen opbouwen. Waarom mensen van ver halen als het ook in de eigen regio kan? De blik wordt hierbij gericht op o.a. vluchtelingen, jongeren met Wajong uitkering, ouderen en iedereen die in de regio woont en geïnteresseerd is in werk in de bouw. Martijn onderzoekt of hier mensen bijzitten voor wie een baan in de bouw een goede optie kan zijn en helpt hen dan op weg. Iedereen verdient immers aandacht en een nieuw baanperspectief. Ook hier blijkt weer zijn motto om de regio samen sterk te maken!

Tot slot de vraag welke tip Martijn aan ondernemers geeft om óók maatschappelijk betrokken te ondernemen: “het geeft erg veel voldoening. Bedrijven maken onderdeel uit van de maatschappij en daar moeten ondernemers iets mee doen. We doen het met z’n allen!”

 

Contactgegevens

Tel: 071-2073260/06-42119904

Email: info@bouw-klik.nl

www.bouw-klik.nl