Happy Flower

Wie ben je en wat doe je voor werk?

Mijn naam is Jane Peerdeman. Op 6 april 2018 heb ik de stichting Happy
Flower opgericht. Samen met mijn team run ik de bloemenwinkel Happy
Flower.
Begonnen op de Turfmarkt in Leiden zitten wij nu alweer ruim twee jaar
in de Haarlemmerstraat. Een speciaalzaak voor bloemen met speciale mensen die samen een mooi team vormen.
Ik ben mijn droom achterna gegaan. Graag wilde ik iets betekenen voor
mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Mensen (veelal jongeren)
weer perspectief geven. Bij ons kunnen zij weer deel uit maken van de
maatschappij vanuit een veilige basis. Onze medewerkers mogen zichzelf
zijn en wij proberen ze weer een stapje verder te brengen in hun eigen
ontwikkeling.

Wat is de reden dat je partner bent bij SPARK?

Ik ben blij dat ik een kans heb gekregen (en benut) om mijn medewerkers
kansen te geven. Ik voel mij maatschappelijk betrokken bij mijn mensen
die allemaal een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Net als andere
organisaties binnen SPARK kunnen wij elkaar versterken. We hebben elkaar
ook nodig. Daarom werken wij samen met o.a. gemeente Leiden, Rabobank,
Gemiva, Incluzio en Rudeboy Media.

Wat doen jullie aan maatschappelijk bewust ondernemen en met welke motivatie?

Wij begeleiden o.a. stagiaires (werkervaring), bieden dagbesteding,
hebben re-integratie plekken en beschut werken. Iedereen kan op deze
manier met zijn of haar beperking deel uitmaken van de maatschappij. Het
doet mij goed als mijn medewerkers met een goed gevoel samen in de
winkel werken en blij en tevreden naar huis gaan.  Wat is mooier dan een
stralende medewerker die haar/zijn prachtig gebonden boeket overhandigt
aan een klant of een glunderende medewerker die haar/zijn eigen
gemaakte schelpenkrans of herfstkrans verkocht ziet worden? Wij kijken
nu al uit naar de diverse kerststukken die we met elkaar gaan maken.

Heb je nog een tip aan of advies voor bedrijven en organisaties in de Leidse regio die meer aan maatschappelijk bewust ondernemen willen doen?

Laten we met elkaar kansen benutten om iedereen een plekje te gunnen in
de maatschappij. En blijf genieten van complimenten die klanten je
geven. Verheugd waren wij met de cheque van de Rabobank middels de actie
Clubsupport. Dit bedrag is een startkapitaal voor de aanschaf van een
elektrische bakfiets. Met deze bakfiets kunnen medewerkers gaan bezorgen
in Leiden. Zij leren om zelfstandig boeketten rond te bezorgen. Een
route te plannen en te rijden. Weer een stapje verder in hun
ontwikkeling!