Birgit | Ace Creations

Wie zijn jullie en wat doen jullie?

Ace Creations is een content agency. We helpen opdrachtgevers in zowel strategie als creatie van hun content. Hierbij moet je denken aan artikelen, blogs, video’s, podcasts, infographics, enzovoorts, enzovoorts. Dit allemaal om op de juiste manier de doelgroep te verbinden aan de opdrachtgever.

Wat maakt Ace Creations bijzonder? 

We zijn enorm creatief, energiek en heel erg betrokken. Ik houd niet zo van het woord betrokken. Ik vind dat dit iets is wat vanzelfsprekend zou moeten zijn, maar we horen van veel opdrachtgevers dat we als collega’s voelen, dus ik denk dat dit toch iets is wat ons onderscheidt.

Wie/wat zijn jullie inspiratiebronnen? 

Dit vind ik altijd een enorm lastige vraag omdat inspiratie vanuit veel hoeken komt en op veel facetten betrekking kan hebben.

Qua maatschappelijk bewustzijn vind ik de ‘one part’ podcast van Jessica Murnane heel interessant. Ze is wel Amerikaans dus er zitten soms verschillen in met hoe dingen in Nederland gaan, maar het gaat over van alles. Topics als diversiteit en inclusiviteit, maar ook met betrekking tot duurzame alternatieven binnen onze eigen levens.

Op het gebied van creativiteit zorgen we dat we workshops doen in allerlei verschillende contexten. Elk werkveld of artistieke discipline brengt nieuwe perspectieven met zich mee en dat vind ik enorm fascinerend en inspirerend. We proberen altijd onze horizon te verbreden. Het volgende wat er aan komt is een glas in lood workshop, waar ik al super lang naar uitkijk en wat heel lastig was te boeken!

Wat doen jullie aan maatschappelijk bewust ondernemen?

Bewustzijn van de samenleving waar je onderdeel van bent, vind ik enorm belangrijk en dat komt in veel aspecten van de organisatie terug. Van duurzame productkeuzes voor onszelf en voor onze opdrachtgevers (in marketing wordt er nogal wat geproduceerd), tot het ondersteunen van maatschappelijke organisaties. Zo werken we bijvoorbeeld al jaren voor Stichting 3X3 Unites. Daarnaast pakken we ook projecten op of creëren we deze zelf. Zo doen we elk jaar mee aan de Beach Clean up van Stichting de Noordzee en zijn we vijf jaar terug Awesome Leiden gestart. Een initiatief waarin Leidenaars met een goed idee om Leiden meer Awesome te maken hun ideeën konden pitchen en €1.000,- konden krijgen om dit te realiseren. Ook faciliteren wij het voor onze collega’s om eigen maatschappelijke projecten te ondersteunen. We zijn een kleine agency, maar dit vind ik wel super belangrijk.

Welke tips hebben jullie voor organisaties die (meer) aan maatschappelijk bewust ondernemen willen doen?

Ik geloof dat mensen graag een positieve impact hebben op hun (eigen) omgeving, maar daar simpelweg soms niet de tijd of de middelen voor hebben. Daarom vind ik het belangrijk dat werkgevers hier ruimte voor creëren. Het mooie aan SPARK vind ik daarom ook de verbindende rol. Soms willen mensen helpen, maar weten ze simpelweg niet hoe ze dat het beste kunnen doen. Het matchen van vraag en aanbod is daarin enorm waardevol.